Conversie verhogen door Web Personalisatie

De bezoekers van een website achterhalen is een waardevolle manier om leads te genereren. Jaarlijks geven bedrijven vele duizenden, zo niet tienduizenden euro´s uit om de aandacht te trekken van potentiële klanten. Vaak is deze aanpak push gericht in de vorm van marketing campagnes via bijvoorbeeld social media. De eigen website wordt vaak vergeten, terwijl dit een goede plek is om te beginnen met lead generatie door middel van Web Personalisatie.

Waarom is het achterhalen van bezoekers van belang?

Websites die een Service as Software aanbieden hebben gemiddeld 7% conversie ratio.Dat betekent dat van elke 100 bezoekers die uw website bezoeken er 93 vertrekken zonder iets te doen. Dit kan komen omdat:

  • Men niet kan vinden wat men zoekt of vind uw site niet aantrekkelijk genoeg;
  • Toch niet de juiste propositie bij de behoefte;
  • Uw bedrijf is niet interessant genoeg.

De precieze reden waarom er 93 vertrekken is lastig te achterhalen omdat er geen data beschikbaar is van deze anonieme bezoekers. Google Analytics laat enkel wat demografische statistieken zien zoals locatie, bron en bezochte pagina’s maar data over bedrijven is niet bekend. Blijft conversie achter vanwege het verkeerde publiek of heeft u wel het juiste publiek maar niet de correcte propositie omschrijving? Met Klue is het mogelijk direct te zien welke bedrijven uw site hebben bezocht, hoe ze dat gedaan hebben en waar men uitgestapt is. Met een integratie naar Mouseflow is het zelfs mogelijk om de muis te volgen van de bezoeker.

Focus op relevante organisaties

Als u weet wie uw website heeft bezocht, heeft u toegang tot een aantal belangrijke inzichten zoals:

  • Trekt u inderdaad het juiste publiek?
  • Hoe gedragen verschillende type organisaties over uw website?
  • Zit er verschil in branche of omvang van het bedrijf en gedrag?

Doordat Klue deze data direct zichtbaar maakt in Google Analytics is het vrij simpel om tot deze inzichten te komen.  Met deze inzichten kunt u zich gaan focussen op organisaties die voor u het meest relevant zijn.

Bindt organisaties door web personalisatie

Wanneer u duidelijk heeft op welke organisaties u wilt gaan focussen kan web personalisatie een grote rol spelen. Door een website real-time aan te passen naar de karakteristieken van de bezoeker maakt u de ervaring tailor made. Een voorbeeld van succesvolle web personalisatie:

Na enkele maanden ontwikkelen van een succesvolle sales methode ben je klaar om de markt op te gaan. De focus ligt op MKB bedrijven die hun sales willen verbeteren, echter weet jij als expert dat een salesgesprek voor de verkoop van software compleet anders verloopt dan een salesgesprek voor recruitment diensten. Door middel van web personalisatie is het mogelijk softwarebedrijven de specifieke aanpak te laten zien van de training die voor hen van toepassing zijn. Recruitment organisaties die de website bezoeken krijgen andere USP’s te zien die voor hen relevant zijn. Dit zorgt ervoor dat gebruikers zich begrepen voelen en verhoogt conversie.

Benieuwd hoe web personalisatie voor u kan werken? Neem dan contact op!